Příspěvky

Na této stránce zveřejňujeme příspěvky, zaslané našemu spolku. Také každý návštěvník našich stránek může poslat svůj názor. Formulář pro odeslání příspěvku je umístěn na konci této stránky. Publikování obsahu je monitorováno a spolek si vyhrazuje právo nevhodné příspěvky nezveřejnit.


Prodej

23.10.2019, Leoš Magál

Autodrom Most se aktuálně prodává. Nechť se váš spolek dohodne s městem Most a můžete to koupit. To je jediné řešení, které vám přinese klid. Stěžování si kdekoliv nemá žádný efekt, jak už jste asi za ta léta zjistili.


Hejtman

16.10.2019, P.Gabriel

Dobrý den,

zajímalo by mě, proč hejtman neodpověděl ani na jednu otázku. Mám na to svoje vysvětlení. Jezdí na závody, často jsem ho viděl na fotografiích v novinách, tam ho pohostí, skáčou okolo něj, on pak odjede a doma má klid. Ale že mi to musíme dvě třetiny roku, to ho evidentně nezajímá.A že neplatí pokuty? No a co, to jeho nepálí. Radši se vyfotí v depu s truckem. Tak to jsou představitelé dnešní politické "elity".

P.Gabriel


Zklamání ze špatných politiků

5.10.2019, ing. Kvapil

Potom, co jsem se podíval na výsledky hlasování a potom na řeči primátora a jeho vykrucování

vím, že příště budu volit Piráty a Zelené.


Smutné, pomůže nám někdo?

9.8.2019, Vladimír Novotný

Níže uvedený text jsem zaslal všem poslancům sněmovny.

Vážení, posílám Vám citát ze stránek autodromu Most.

Fanoušci závodů silničních motocyklů by si o víkendu 10. a 11. srpna neměli nechat ujít návštěvu mosteckého autodromu. Na velkém závodním okruhu autodromu se pak pojede v sobotu i v neděli mistrovství Německa (IDM).

Berte to prosím jako doklad toho, že v Německu si správní orgány a politici váží zdraví svých obyvatel. Závidím jim ministra zdravotnictví.
Navštivte: http://www.zdravipromost.cz/

S pozdravem TICHO LÉČÍ Ing. Vladimír Novotný Most


Ostudný výstup zastupitelky Aulické

17.7.2019, K.Pilař

Dobrý den,
s hrůzou jsem si několikrát za sebou pustil řeč paní zastupitelky Aulické Jírovcové. Ta paní z KSČM že je zastupitelka mě, jako občana? Mám dojem, že spíše zastupuje nějakou soukromou firmu kdoví odkud než moji rodinu. Zásadně s tím nesouhlasím a protestuji proti jejím překrouceným , pokrouceným a lživým názorům . To, co Autodrom několik posledních let předvádí je neskutečné. Bydlíme nedaleko a posloucháme od rána do večera příšerný hluk, manželka pracuje z domova a nemůže ani otevřít okno, aby mohla v tom kraválu něco dělat. Žijeme tady desítky let, vychovali jsme děti a teď těsně před důchodem se máme stěhovat? Ať si to paní zastupitelka přijde vyzkoušet!
Ing. Pilař


Dopis primátorovi

29.6.2019, Vladimír Novotný

Vážený pane primátore,
termín “vážený” berte v tomto případě jako pouhou zdvořilost. Právě mi totiž došla trpělivost. V 8 h ráno mě z letargie, stejně jako včera, probral příšerný kravál z autodromu a pokud mne chcete pochopit a jste doma a bydlíte stále ještě na stalingradské, tak si otevřete všechna okna dokořán. Pokud shledáte můj text vůči Vám příliš tvrdý, pak je to proto, že jsem dospěl k přesvědčení , že laskavě to s Vámi nemá smysl. Zamyslel jsem se nad tím, jak Vás asi budou obyvatelé Mostu a hlavně Souše po čase hodnotit. Budou na Vás vzpomínat jako na budovatele zelených patníčků na městských komunikacích a na člověka schizofrenní politiky. Vy na jedné straně podporujete rozvoj relaxační zóny na Matyldě a na druhé straně rozvoj provozu na autodromu. Zbývá už jenom na Matyldě zřídit městkou půjčovnu Otíkových sluchátek. Ale Vy nejste schizofrenik, Vy jste ve skutečnosti strašně hodný člověk, který chce být se všemi zadobře, ale to je charakteristika člena armády spásy a ne primátora.
Pane primátore, moc Vás prosím, zadejte si na internetu heslo “škodlivost hluku” a alespoň půl hodiny si tam čtěte. Věřím, že pak nebudete každý rok povolovat na autodromu víc a víc závodů. Letos již dvanáct a příští rok? Jak vůbec můžete povolovat porušování zákona? Je to normální? Další věc je , že patrně nechápete počínání německé, rakouské či švýcarské samosprávy, která podobné manýry co vy u nás povolujete, na svém území znemožnila. Vy se patrně radujete z toho, že se motoristé z těchto zemí stahují k nám a zamořují tu vzduch, zvyšují prašnost a ničí hlukem lidem zdraví. Tito lidé Vás však volit nemohou. Zkuste se zamyslet.
Rád bych měl primátora, který by se snažil zajistit svým obyvatelům pohodový život a ne primátora, který zajišťuje pohodové vyřádění motoristickým nadšencům ze západní Evropy.

Ing.Vladimír Novotný Most Souš Psáno dopoledne dne 29.6.2019 při zavřeném okně.

Ještě přikládám jeden text o hluku.

Škodlivé účinky hluku na lidské tělo. Proč se mu vyvarovat?
POSTED ON26. 12. 2018AuthorPavla RůžičkováV poslední době se o škodlivosti hluku na náš organismus hodně mluví. Dokonce byly zveřejněny i strategické hlukové mapy. V sídle Ministerstva zdravotnictví jsou pak k nahlédnutí i v listinné podobě. Lékařské a statistické studie jasně dokazují, že má hluk nepříznivý vliv na lidské zdraví.

Sluch nám prvotně slouží především jako varovný systém. Organismus kvůli němu reaguje na hluk jako na poplašný signál. Následně spouští celou řadu obranných mechanismů.

zvýšení krevního tlaku
zvýšení hladiny adrenalinu
zrychlení tepu
stažení periferních cév
ztráta hořčíku
Hluk má poměrně významný vliv na naši psychiku a často způsobuje únavu, depresi, nervozitu, špatnou náladu, agresivitu, neochotu, zhoršení paměti, ztrátu pozornosti a snížení výkonnosti.

Dlouhodobé vystavování nadměrnému hluku
Dlouhodobé vystavování nadměrnému hluku způsobuje vysoký krevní tlak, poškození srdce, zvýšení rizika infarktu, snížení imunity, chronickou únavu a nespavost. Výzkumy prokázaly, že výskyt civilizačních chorob s hlučností daného prostředí přímo vzrůstá. Sluch funguje, i když spíme. Hluk během spánku snižuje jeho hloubku a kvalitu. Dlouhodobě se to projevuje chronickou únavou.

Hluk a jeho účinky v číslech
O snížení hlukové zátěže na únosnou míru je dle zákona povinen se starat i stát v rámci péče o veřejné zdraví. Nejen v situaci kolem dopravy ale stát tuto péči zanedbává.

40% evropské populace je vystaveno hluku, který může poškodit její zdraví
škody způsobené hlukem se odhadují v rámci EU na 13 až 28 miliard euro
100000000 obyvatel EU je vystaveno nadlimitnímu hluku s přesahem 65 decibelů
v Evropě je dlouhodobý vliv dopravního hluku příčinou 3 % úmrtí na srdeční selhání
200000 obyvatel Berlína žije v ulicích s překročenými limity pro hluk
kvůli hluku z dopravy je v Dánsku ročně hospitalizováno 800 až 2200 osob a dochází ke 200 až 500 samovolným potratům, což dokládají studie
v Praze je nadlimitním hlukem zasaženo 7,6 % obyvatel, tedy přes 90000 lidí
Poškození sluchu
Dlouhodobé působení hluku vede k poničení sluchu. K tomu může dojít při krátkodobém vystavení hluku přesahujícímu 130 dB. Jde o trochu větší hluk, než vydává startující letadlo. Časté a dlouhodobé vystavování hluku přesahující 85 dB, má stejné účinky. Může to být třeba hlasitá hudba. K poškození sluchu může vést i dlouhodobé vystavování hluku kolem 70 dB, což představuje běžná úroveň hluku kolem hlavních silnic. Za hlavní příčinu ztráty sluchu není považováno stárnutí, ale hluková zátěž. Poškození sluchu je nevratné.


Kompenzace

17.6.2019, R. M.

Kvůli rámusu z autodromu se rozhodujeme, jestli prodáme náš dům. Už se nám tam nechce bydlet. Ale po poradě s právníky budeme požadovat kompenzaci po majiteli autodromu. Bude nám ponížena cena domu, budeme mít velký problém ho vůbec prodat. Máme desítky sousedů, kteří dosvědčí, že před novým majitelem autodromu se zde domy prodávaly v podstatě samy. Teď už se ani nesmí stavět v Souši, KHS nedá souhlas ke stavebnímu povolení. Je to normální stav? Jistěže není, a proto bude muset ten, kdo ho způsobil, platit.


Hluk v Souši

25.4.2019, Dana Paterová

Rodina mého manžela vlastní dům v Souši jít asi 60 let. Nyní zde bydlí naše rodina s dětmi. Toto jaro za mnou opět přijela má rodina z litoměřicka. Vzala jsem je na procházku na Matyldu. Všichni byli strašně zděšení, jaký hluk se opět ozýval z autodromu. Vůbec nechápali, jak to můžeme dlouhodobě vydržet a zda je vůbec možné v klidu si posedět na zahradě. To opravdu pochopit a vydržet nejde. Je to strašně nepříjemné. Je neskutečné, že je něco takového v dnešní době v civilizované Evropě možné. Doufám, že naši senátoři s tím něco udělají, jak naznačují nejnovější články na netu. Jen abychom se toho dožili......


Arogance v přímém přenosu

19.2.2019, L.S.

Po poslechu arogantních výroků nového ředitele autodromu musim uznat, že jeho majitel Zajíček si vybral přesně podle svého gusta. Stejně, jako on nám tvrdil před čtyřmi lety s posměškem do očí, jak jezdí potichu a vůůůbec, ale vůbec nepřekračují limity, tento Diviš tvrdí nepříliš novátorsky, po oficiálních měřeních! KHS totéž. Takže státní úřady lžou, Zdravotní ústav lže, KHS lže, všichni jsou podjatí. No tak takové podnikatele mám ze všeho nejradši. Mastit si kapsy na úkor svého okolí. Tak jo, tak holt oslovíme se sousedy Zelené, Greenpeace, Děti duhy a jiné podobné organizace a předvedeme akci my. Třeba až budou trucky? Pozveme televizi ať si to užijou. Na hrubý pytel hrubá záplata.


Šmejdi z autodromu

24.9.2017, Miroslava Hodáková

Moji rodiče bydlí celý život v Souši. Teď uvažují, že se přestěhují.Jen kvůli autodromu.Nemůžou chodit ani na zahrádku, protože se rámus nedá vydržet. Každý den , skoro celý rok. Je to prasárna, nikdo na pány podnikatele prý nemůže. Ale každá svině má svého řezníka a voda už se vaří.


Názor souseda autodromu

21.5.2017, Martin Pokorný

Pane Černovský,
vaše postřehy a poznatky jsou možná motoristickému myšlení blízké, ale ani to, že jste bydlel v Mostě několik desítek let vás v současné době naprosto neopravňuje k napadání lidí, kteří žijí v okolí autodromu. Rodina mé manželky zde žije od padesátých let a všichni oni i jejich dlouholetí sousedé nepamatují to, co se děje na autodromu poslední tři roky. Ano, i oni fandili truckům, líbila se jim Intersérie a pár závodů v roce zvládali naprosto s přehledem. Ale vůbec nemáte představu, co se tady děje nyní,pokud zde nebydlíte. A věřte mi, že byste zde s rodinou rozhodně žít nechtěl. Přestali jsme prakticky chodit na zahradu, neslyšíme se tam, děti nechat spát v kočárku? Nemyslitelné.Nikoho nezajímá, jak si hodlá majitel autodromu vydělávat peníze, ale pokud nehodlá dodržovat zákon a překračuje opakovaně limity hluku, nedodržuje vyhlášku a nezajímá ho nic než jeho výdělek, tak ať táhne odkud přišel. To vám přijde normální???Pro něj pravidla neplatí?Nevím, kolik je ve spolku lidí, je mi to celkem jedno, ale jen my tam máme přátele ze Zahražan, Stalingradské, o Souši ( dolní i horní) ani nemluvím. Pokud jsem dnes slyšel motorky až ve Vtelně, tak to je zřejmě opravdu nesnesitelné pro lidi, kteří bydlí v okolí. A vaše přirovnání s vlakem? To je alespoň ve veřejném zájmu, ale autodrom? Zábava pro volný čas...
Pokud jste místní, dobře víte, že se tady nikdy pozemky nenabízeli "za hubičku", jak si myslí všichni ti, kterým to zřejmě přijde logické, při tom kraválu, co tam je. Souš ale bývala dobrá adresa, totéž náměstíčko a okolí koupaliště Ressl. Dneska ?Hrůza! A že si tam lidi postavili baráky? No a? V územním plánu je to místo určené pro stavbu rodinných domů a oddychová zona Matylda. A netvrďte dnes, že kdo si tam postavil dům před patnácti, dvaceti lety věděl, co tam je. Jasně autodrom stál, ale jezdilo se málo a rozhodně ne denně narvaná dráha motorkama z Německa, které nikam jinam s vybrakovanejma výfukama nepustí, jen do Mostu. Proč asi až po dvouletém snažení spolku dali do provozního řádu limit  110 dB?Do té doby žádné omezení!!! A za Kroužka? 87db!!! Trošku rozdíl, ne? A v tom je ten problém. Pan majitel chce rejžovat na tom, že tam nechá jezdit každou motorku, jen když platí. Protihlukové zdi? Kravina, i primátor se jasně veřejně vyjádřil, že nevěří, že by nějaké vůbec chtěli stavět a neměli by stejně žádný význam.
Ale to je marný, lidem , jako jste vy, kteří jen nostalgicky vzpomínají, jak chodili jako kluci na autodrom, ale dnes už jsou mimo problém, stejně nic nevysvětlím.
Takže, žijte si blaze v té vaší naivní představě, jak je to úžasné, když se ti kluci vyřádí na tom dromu a pak jezdí jako beránci, ale jen jsem vás chtěl upozornit, hlavně nepouštějte děti pěšky po Tvrzovce, když to ta "zlatíčka" kalí stodvacítkou nabušení adrenalinem z brány autodromu :-) Mohlo by se jim něco stát...


Ignorace slušnosti

21.5.2017, Občan ze Zahražan

Absolutně mě nazajímají pseudoobhajoby autodromu od lidí, co nebydlí v Mostě. Jsou to jen kecy. Nikdo z těch, co tady trvale nebydlí, nemá co kecat o tom, jestli tady je malý nebo velký hluk. Hlavně je neustálý. Takže za mě , jděte do háje ! Namachrovaný majitel ( nebo co to je) si myslí , že přišel do Mostu, koupil autodrom a teď si tady bude mastit kapsu a lidi ho nezajímaj. Už pije krev i městu. A všechny ty jeho ignorace zákona ho doženou. Ty naše úřady sice fungují pomalu, ale ono se to nashromáždí
a dojede na to. Dobře mu tak.


Názor fanouška motoristických sportů

20.5.2017, Jiří Černovský

Dobrý den,
předně bych se rád vyhradil, že nejsem nijak provázán s autodromem, ani s lidmi, kteří tam pracují. Následující text vyjadřuje pouze můj osobní názor. Pro úplnost dodávám, že jsem rozený mostečák a v tomto městě jsem žil přes 30 let.
Mostecký autodrom navštěvuji pravidelně od jeho otevření v polovině 80. let. Už je to dávno.. to byla jiná doba.. "uživili" se obchody typu mlékárna, díky politické situaci bylo normální topit milióny pro stavbu závodiště na 4-5 akcí ročně. Neexistoval internet, možnosti zábavy minimální a takové akce přitáhly vždy spoustu návštěvníků. Pamatujete ještě na klasickou intersérii s prototypy skupiny C? (starousedlíkům se asi při této vzpomínce ježí chlupy na zádech. Vy, kteří tam bydlíte 15 let a méně jste ještě HLUK z autodromu na vlastní kůži (uši) NEZAŽIlLI (při takových závodech Euroboss 2002 drnčela okna i u nádraží :), když formule vyjely na dráhu).
V dnešní době je samozřejmě nemyslitelné provozovat takový areál za stejných podmínek. Dovedete si představit např. prosperující městské divadlo hrající 4 představení do roka? A i tenkrát již po pár letech autodrom chátral, ztratil licence a málem zanikl, protože takhle (bez peněžního příjmu) se to dělat prostě nedá.
Jedinou cestou je maximalizovat počet závodů pro návštěvníky, ale ani tohle vzhledem k možnostem kulturního vyžití v dnešní době není cesta. Je potřeba otevřít se lidem a pustit je zažít, co zažívají závodníci = pronajmout dráhu amatérům. (v ideálním případě s pohledu podnikatele na 24 hod denně 365 dní v roce - ano extrém, ale bylo by to ideální)
Dle zcestných názorů zde se tím podporuje nezákonné jednání.. Samozřejmě pravda je přesně naopak. Normální člověk se vyřádí na dráze a na silnici pojede normálně. Ovšemže jsou debilové, kterým to nestačí. Nicméně za ně již nemůže autodrom.. i kdyby tam nejezdili, tak takoví lidé nedodrží pravidla. (ano zavřete všechny střelnice, vychovávají vrahy. Zrušte adrenalinové akce typu bangee, vychovávají sebevrahy atd atd..)
Samozřejmě mne mrzí, že Vás nadměrný hluk obtěžuje. Toto platí pouze pro starousedlíky, kdo jste se nastěhovali/přistavili až po roce 85, tak dobře Vám tak, když nepřemýšlíte/nepřemýšleli jste. Ano, když jsem sedlák, čouhá mi sláma z bot a miluji vůni hnoje, tak si rád postavím dům vedle prasečáku a budu tam spokojeně bydlet. Jestli mi to nevoní a přesto si tam dům postavím tak maximálně nakonec uznám, že jsem byl .... a půjdu jinam, ale nebudu se zasazovat o zavření prasečáku. (obdobný příklad již dával pan Hrzán se železniční tratí a měl naprostou pravdu. Navštivte lidi v panelácích bl. 5xx nad nádražím.. taky je tam obtěřuje veřejně prospěšný hluk a brojí snad nad omezením železnice.. asi je to ani nenapadne)
Typický případ blba, který si na ovčíně postaví dům vedle léta fungující RC dráhy a pak RC klub nechá z toho místa vyštípat (Jestli je taky členem a cítí se uražen, tak se omlouvám, nevím ani o koho se jedná, slyšel jsem jen z vyprávění a myslel si o něm i horší věci)
Kolik Vás je, kteří v okolí autodromu bydlíte.. pár tisíc? Kolika z Vás hluk vadí.. pár stovkám? A členem tohoto spolku je Vás kolik.. pár desítek?
Autodrom navštíví ročně jistě několik stovek tisíc lidí. To je asi peněz pro region a pro celou ČR ze zahraničí. To je práce pro lidi v regionu, kde je jí tak málo. Nepřevládají snad potřeby většiny nad potřebami menšiny , nebo jednotlivce?

Jakožto pravidelný návštěvník autodromu (nejezdím tam, naposledy jsem se svezl po dráze se Škodou 120 ještě v 90. letech) kvituji s maximálním povděkem změny, kterými prochází za poslední roky. Švýcarský majitel autodromu a tím pádem i mosteckému regionu neuvěřitelně prospívá. Nové stavby (dle Vás černota), krásné dětské hřiště, motokáry, otevření se lidem při závodech. Všeho toho s rodinou využívám. Nebydlím v domě, abych mohl dát v neděli odpoledne děti na zahradu a tak je vezmu na autodrom, kde se vyřádí. Tím lépe, když tam zrovna bude závodit nějaký německý klub a dodá odpoledni příjemnou zvukovou (ano jsou i lidé, kterým to zní jako pěkná hudba a doplerův efect jim navozuje příjemnou husí kůži) a vizuální kulisu.
Místní hateři se tady pohoršují, že se z toho dělá pouť. Lidi tohle je směšný, vždyť ta pouť k tomu patří. Pusťte si slavný film Le Mans z roku 71 a pochopíte. A právě za tyto "pouťové" akce jsem novému vedení také max. vděčný. Ten areál si zaslouží mnohem víc.. mnohem víc návštěvníků, večerní koncerty po závodech, více akcí pro děti apod.
Nejvíce by si ovšem zasloužil, aby v okolí bydleli pouze fanoušci a né hateři. ( na druhou stranu uznávám, že zrovna v Národního odboje a Podlesí to asi nebude pro antifanouška příjemné)

Autodromu přeji do budoucna mnoho úspěšných let a tomuto spolku (pakliže se neobrátí nějakým smysluplným směrem) pravý opak.

PS: Koupím dům pro čtyřčlennou rodinu v dobrém stavu a za rozumnou cenu v okolí autodromu. To myslím naprosto vážně, klidně nabídněte!


dTest jak se bránit

30.4.2017, Miloslav Hanuš

Víte, jak se bránit proti hluku od sousedů?
Domov by měl v každém případě představovat oázu klidu. Jenže ne každému se poštěstí přijít domů a užívat si pohodu, klid a hlavně ticho. Ve spolupráci se spotřebitelskou organizací dTest přinášíme rady a tipy, co dělat v případě, že vaši domácí pohodu narušují hluční sousedé, továrna či hluk ze zahrádky restaurace.
Způsob obrany vždy záleží na původu hluku i jeho intenzitě. Pokud hluk ve vašem obydlí dosahuje míry ohrožující vaše zdraví, může nápravu zjednat hygienická stanice nebo stavební úřad.
Pomůže hygienická stanice i stavební úřad
Krajská hygienická stanice může zastavit provoz nebo používání zdroje hluku až do odstranění závady nebo odejmout povolení k jeho provozu. V případě nerespektování takového rozhodnutí může ukládat pokuty.
Stavební úřad kontroluje, zda k překračování hlukových limitů nedochází v průběhu provádění stavby. Dále může i u již dokončené stavby nařídit provedení nezbytných úprav pro zamezení překročení zákonných limitů hluku, ke kterému dochází při užívání stavby.
„Pokud nelze limity pro hluk z vážných důvodů dodržet, mohou být překročeny, k tomu je však zapotřebí zvláštního povolení,“ upozornil Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.
Hlučné sousedy řešte na obecním úřadě
Hlasitá hudba, rozjívené hovory, vytrvale štěkající psi, mňoukající kocouři ozývající se od sousedů a podobné hluky, které však nedosahují intenzity poškozující vaše zdraví, je možné řešit prostřednictvím obecního úřadu či policie.
„Hluk pocházející ze sousedních bytů může být totiž přestupkem proti veřejnému pořádku nebo proti občanskému soužití,“ uvedl Zelený.
V případě hluku od sousedů máte také možnost obrátit se na soud se žalobou, kterou budete požadovat, aby soused zabránil pronikání hluku do vašeho bytu. „Soud žalobě vyhoví, pokud hluk přesahuje místní obvyklé poměry. Hledisko překročení zákonných limitů v tomto případě nehraje roli,“ doplnil Zelený.
Ruší i opilí hosté letních zahrádek
Samostatnou kapitolou je pořádání veřejně přístupných kulturních či sportovních akcí. Pravidla pro jejich organizaci stanovují obce. Ty také stanoví provoz letních zahrádek restaurací, například v rámci tržního řádu.
„V naší poradně se setkáváme i se stížnostmi na hlasitý projev hostů restauračních zařízení, ten však nemůže řešit krajská hygienická stanice. Hlasité projevy hostů tak mohou být posouzeny jako přestupky proti nočnímu klidu. Pokud nebudete s rozhodnutím jmenovaných úřadů spokojeni, máte možnost obrátit se na správní soudy. Správní soudy pak mohou rozhodnutí úřadů zrušit či změnit,“ uvedl Zelený.
Pokud by v důsledku hluku docházelo ke škodám, můžete se jako poškozený domáhat náhrady. Opomenout nelze ani možný zásah do takzvaných osobnostních práv každého člověka. „Dle konkrétní situace by se mohlo jednat o porušení práva na důstojné životní podmínky, soukromí či zdraví,“ doplnil Zelený.


Pozvánka

28.3.2017, Františka Pokorná

Dobrý den, chtěla bych Vás všechny touto cestou pozvat na akci nazvanou "Ukliďme Most", která se konná 16.4.2017 od 9 hodin.
Každá pracovní ruka se hodí a určitě společnou silou dosáhneme zlepšení životního prostředí i u nás na Mostecku.
Více info na : http://www.mesto-most.cz/uklidme-svet-uklidme-cesko-uklidme-most/a-8881
Se srdečným pozdravem Fr.Pokorná


ÚSPĚCH

8.3.2017, Marek Přibyl

Tak dobrá věc se podařila, vyhláška byla schválena, doufejme, že letošní léto proběhne klidněji než ty dvě loňská ! Super!


Napsal jsem do Černých ovcí

20.11.2016, Vladimír Novotný

Napsal jsem do Černých ovcí.
Dobrý den. Údajně plánujete reportáž o mosteckém autodromu. Dovolte, abych vám k této problematice napsal svůj názor. Patrně má být tou ovcí právě autodrom. S tím souhlasím, ale dle mého názoru je mnohem černější ovcí v této kauze konkrétní státní úředník. Autodrom totiž dělá pouze to co mu státní správa dovolí.
1. Máme tady zákon, který stanovuje maximální povolené hlukové limity.
2. Máme tady autodrom ,společné dílo komunistů a kapitalistů, postavený ve městě. Autodrom překračuje povolené limity od jara do podzimu, každý den od 9 h do večera do 18 h ( 2 dny v týdnu do 20 h). V blízkosti je nemocnice, škola, školka a dalších cca 5000 obyvatel. Tak jak se zde lidé těší na tiché večery, se netěší nikde jinde v Evropě.
3. Máme tady státního úředníka, který je pověřen dohledem nad dodržováním zmíněného zákona a je za to také státem placen.
Úředník ve vyspělých státech by postupoval následovně. Pokud by bylo naměřeno překročení platných hlukových limitů, ta by postupoval bez zbytečných průtahů (ukládá mu to totiž zákon o správním řízení) a do jednoho měsíce by hříšníkovi udělil pokutu. Po dvou týdnech by z vlastní iniciativy, nečekal by na stížnosti občanů, provedl kontrolní měření. V Mostě by pochopitelně naměřil další porušení zákona. Do měsíce by udělil již dvojnásobnou pokutu. Následovalo by další kontrolní měření, pokuta znovu roste na dvojnásobek předešlé. Atd. Každému je jasné, že nejpozději do půl roku je problém s porušováním zákona vyřešen. Ale příznivci motoristického sportu se bát nemusí. Závodilo by se dál, ale pouze s tlumiči výfuků. Řadě “závodníků” jde ,dle mého názoru, především o charakteristický kravál doprovázející jízdy. Ani ti nemusí být smutní. Nabízí se jednoduché řešení. Do přileb si namontují reproduktory a zesílí si příjem třeba na 150 dB. Sponzorovat jim takové přilby může autodrom z peněz ušetřených za výstavbu zbytečných protihlukových stěn.
Nu a teď si pojďme říct, jak ve skutečnosti postupoval náš řecký, totiž český úředník. Po řadě stížností od občanů bylo v červnu 2015 naměřeno překročení zákonných limitů o cca 25 procent. Náš úředník zahájil správní řízení. Připomínám, že zákon mu ukládá postupovat bez zbytečných průtahů. Správní řízení postupovalo dva měsíce, šest měsíců, osm měsíců až konečně po deseti měsících byl náš úředník s tou lopotou hotov a udělil v dubnu 2016 pokutu ve výši 50 tis. Kč. Autodrom má roční zisk přes 10 mil. Kč. Další měření vynucené stížnostmi občanů proběhlo v červenci 2016. Po dvou měsících úředník zveřejnil výsledky. Zase porušení zákona. No správní řízení probíhá a deset měsíců tvrdé úřednické práce bude mít konec v květnu 2017. Těšme se.
Lidé z jiných měst říkají: “to snad není pravda, stěžujte si nadřízeným toho úředníka”. Poslechl jsem je a stěžoval si hlavní hygieničce i ministrovi zdravotnictví. Bylo mi to platné jak mrtvému zimník. Ani se neozvali. Říkají mi: “zatím musí být něco jiného než pouhá neschopnost”,ale já jsem optimista a věřím v klasickou neschopnost. Problematice se věnuje tisk, televize a patrně se tím budou muset zabývat i soudy a protože stejně schopných úředníků máme tisíce , tak zákonitě budou soudy zavaleny prací a budou muset přijímat nové pracovníky. Sníží se tak nezaměstnanost a bude dobře, většina z nás bude úředníky a platy nám každý rok porostou o čtyři procenta. Ať žije Řecko, totiž Česko.

Ing.Vladimír Novotný Most Souš


Odpověď-hluk letadel

11.10.2016,

Dobrý den pane Vávro,

k  hlučnosti z letadel z braňanského letiště jsme zatím žádnou stížnost nezaznamenali. Ani nemáme informace o tom ,že by nějaké měření hluku již někdy v minulosti proběhlo. Podněty na nadměrný hluk se podávají na KHS ,a ta poté rozhoduje o případném měření .

V loňském roce nám byl pouze předán záznam stížnosti na akrobatické akce při jednom ze závodů na autodromu , který byl podán přímo na Autodrom Most a.s.

Máme také informace, že letos po závodech trucků si občané stěžovali na celodenní vyhlídkové lety vrtulníkem nad Souší a Hněvínem. Tato stížnost zazněla na zastupitelstvu města 22.9.

Administrátor


Hluk letadel

2.10.2016, Vladimír Vávra

Dobrý den, jsem občan města Mostu a je určitě chvályhodné že řešíte hluk z autodromu, v tom jsem za jedno. Zajímalo by mne, jestli si taky někdo všiml každodenního hluku letadel kroužících nad městem Most a okolí. Zejména létajícího letadla žluté barvy pro seskoky. Docela by mne zajímal naměřený údaj o hluku. Není den a to hlavně když je pěkné počasí aby toto letadlo nelétalo nad Mostem a otravovalo svým zvukem nás občany, kteří po práci chtějí mít svůj klid pro své koníčky sport,zahradničení atd.. Bude se tím taktéž někdo zabývat. Najdou se nějací příznivci co s tím budou chtít něco dělat? Letiště kousek od Mostu je taky jako autodrom asi za trest pro žití v tomto regionu.
Děkuji s pozdravem.


Pro pana Hrzána

1.9.2016, Honza Mareš

Milý pane Hrzáne,
podle vašeho textu usuzuji, že sám jste motorkář a na okruhu jezdíte. To vysvětluje mnohé...
Já žiju celý svůj život - 40 let- v blízkosti autodromu v řadovém domku. Myslím, že tedy dovedu posoudit narůstající hluk podstatně lépe než vy nebo kdokoliv z vašich kolegů, kteří si zde zajezdí, zařádí a jedou domů. Nevyrůstají tady vaše děti, které nemůžete dát v kočárku na zahradu, nemůžete se sejít s přáteli dříve, než večer, až kravál z autodromu přestane, nemusíte mít zavřená okna, protože jinak je vaše celodenní kulisa rachot z motorek. Takže myslím, že mám právo být naštvaný, tak jako všichni mí známí a přátelé, kteří zde žijí již léta.
ad 1) okruh byl postaven za účelem několika závodů za rok a váš argument o bezpečnosti provozu díky vašim amatérským jízdám na okruhu je směšný, protože kdykoliv vyjíždí motorkář z autodromu je tak nabitý adrenalinem, že Souší profrčí na plný výkon až dolu ke kulaťáku. Místním pod okny , ať si užijou !
ad 2) poslechněte si rozhlasový příspěvek z loňského roku, kde paní vzpomíná na léta, kdy tady byla šachta jako na zlaté časy! Vy to těžko posoudíte, pokud jste tady nebydlel. Nevím, kde jste na to přišel? Jste snad pamětník?
ad 3) pokud jste striktně měřen a vy daný limit nepřekročíte a autodromu byl v uplynulém roce naměřen 3x !!! překročený zákonný limit hluku ( přečtěte si výsledky měření) chyba je v nastavení limitu. Za předchozího majitele byl maximální limit 90 dB, nyní je 112 dB. Tak je to snad jasné, ne?
ad 4) majetkové poměry majitelů mě vůbec nezajímají, ale pokud někdo kupuje okruh ve městě, musí počítat s tím, že si tam nemůže pouštět tak hlučné stroje, které nemají přístup ani na okruhy mimo obec jinde v Německu a Rakousku .Není to prostě na zelené louce.
ad5) pokuta byla udělena zatím jedna , autodrom si sám nechal měřit a překročil limity, loni si spolek dělal měření u odborné firmy-také překročeno. Teď se měřilo v červenci znova a už se ví, že zase špatně. Tak co na to říct ? Koho se chcete zastávat? Permanentního porušovatele zákona? Ať ten kravál přibrzdí a bude klid.
Kolik lidí z Mostu si myslíte, že tam chodí? Max na trucky, jinak ani noha. A to už z toho dělají pouť s kolotočema, v Centrálu točí lístky na kole štěstí-to je úroveň, jen aby přitáhli lidi. Loni lístky rozdávali zadarmo . Takže rozhodně hluk zajímá lidi ze všech čtvrtí okolo a těch je rozhodně víc, než těch , co tam chodí. A navíc,  jsou v právu,protože je jasný, že zákony porušuje autodrom.
A poslední věc, zkuste si na vrátnici vyzvednout kalendář akcí na tenhle rok, ten máme všichni doma, a pak se bavte o zlatých kohoutkách. Jezdí se denně, protože to pronajímají každýmu. Dokud počasí dovolí od jara do podzimu. A v zimě jezdili taky, pokud to šlo.

 


Reakce na příspěvek pana Hladíka

16.8.2016, Vít Hrzán

Vážený pane Hrzáne,

nerozumíte vůbec ničemu
1. Autodrom nebyl postaven jako autodrom, ale jako Branně sportovní areál, kde se jezdily jen 4 - 5 závodů v roce a směli tam jezdit pouze profesionální závodníci. - Jedná se pouze o změnu názvu. Funkce zůstala stejná. Poskytnutí autodromu i neprofesionálům zvyšuje bezpečnost provozu.
2. Většina lidí zde bydlela dříve než byl Branně sportovní areál postaven a část lidí si zde postavila domy už v době, kdy z toho někdo udělal za našimi zády autodrom.
Proč jim ty pozemky prodávali? Nemyslíte že ty lidi někdo podvedl? - A ptal se tenkrát někdo těch lidí na jejich názor? Ti lidé tam bydleli když tam byl hnědouhelný důl. Autodrom pro ně musel být proti tomu rajskou zahradou.
3. Lidem, co si zde přijedou zařádit, je vědomě umožňováno porušovat zákon. - To není pravda. Na okruhu jsou v dobách volných a tréninkových jízd striktně měřeny hodnoty hluku výfuků. Sám jsem byl měřen. Podotýkám že úspěšně.
4. Proč si kupovali majitelé autodromu tento areál? Museli vědět, že se zde zřejmě porušuje zákon o hluku. Jestliže někdo neumí podnikat bez porušování zákonů a ohrožování zdraví občanů, tak je mi ho opravdu líto. - Majetkové poměry nejsou předmětem diskuse.
5. Proč, když je vše v pořádku z jejich strany, dostávají pokuty od KHS? Proč si nechávají zhotovovat hlukové studie a proč mají lidé z okolí důvod si stěžovat? - Pokud vím, jednalo se o jednu pokutu ve výši 50 000kč a porušení bylo v řádech jednotek decibelů.
6. Až si necháte kolem svého domu kde bydlíte, 7 dní v týdnu od 9 do 18 hodin a od 30.1. do 29.10. jezdit asi tak deset motorkářů kolem dokola a vydržíte to Vy a Vaše
okolí a rodina alespoň rok a déle , tak potom nás teprve můžete odsuzovat. - Odsuzovat Vás mohu okamžitě, protože postupujete proti většině společnosti - uznejte, že uživatelů okruhu je víc, než stěžovatelů. Jen křičíte víc nahlas a organizovaně. Další věcí je obsazenost okruhu - 7 dní, 9 měsíců v roce po dobu 9 hodin denně? Opravdu? Pokud by tomu tak bylo, tak by tam museli být zlaté kohoutky v koupelnách. Nenechte se vysmát, takovou obsazenost nemají ani ty nejvěhlasnější okruhy světa.


Komentáře jsou doplněny za pomlčkou.

Zajímavé je, že jste nechal bez poznámky větu o železniční trati. Nemohu se zbavit dojmu, že se jedná o stejný případ a jednoduše proti němu nemáte argument.

Přeji hezký den

Hrzán


Komentář- Martin

9.8.2016, Markéta Markytánová

Pane Martine, pokud vám přijde Autodrom Most a.s. jako "kulturní památka", zkuste třeba Karlštejn, abyste věděl, o čem mluvíte.
Jinak, i občané doufají v to, že se magistrát postaví za slušné lidi, vždyť již byl několikrát překročen zákonný limit hluku a autodrom neudělal pro snížení hluku nic.
Nikdo ho nechce zavřít, ale zákony se musí dodržovat.!


Reakce na příspěvek pana Hrzána

9.8.2016, Martin Hladík

 

Vážený pane Hrzáne,

nerozumíte vůbec ničemu
1. Autodrom nebyl postaven jako autodrom, ale jako Branně sportovní areál, kde se jezdily jen 4 - 5 závodů v roce a směli tam jezdit pouze profesionální závodníci.
2. Většina lidí zde bydlela dříve než byl Branně sportovní areál postaven a část lidí si zde postavila domy už v době, kdy z toho někdo udělal za našimi zády autodrom.
Proč jim ty pozemky prodávali? Nemyslíte že ty lidi někdo podvedl?
3. Lidem, co si zde přijedou zařádit, je vědomě umožňováno porušovat zákon.
4. Proč si kupovali majitelé autodromu tento areál? Museli vědět, že se zde zřejmě porušuje zákon  o  hluku. Jestliže někdo neumí podnikat bez porušování zákonů a ohrožování zdraví občanů, tak je mi ho opravdu líto.
5. Proč, když je vše v pořádku z jejich strany, dostávají pokuty od KHS? Proč si nechávají  zhotovovat hlukové studie a proč mají lidé z okolí důvod si stěžovat?
6. Až si necháte kolem svého domu kde bydlíte, 7 dní v týdnu od 9 do 18 hodin a od 30.1. do 29.10. jezdit asi tak deset motorkářů kolem dokola a vydržíte to Vy a Vaše
okolí a rodina alespoň rok a déle , tak potom nás teprve můžete odsuzovat. 


Autodrom

9.8.2016, Martin

Celý tenhle spolek je fakt dobrej vtip! Zaráží mě, proč se v téhle zemi pořád někdo snaží ničit kulturní památky, které jsou více než prospěšné i dnes.
Banda zakomplexovaných lidí.
Pevně doufám, že zde magistrát svou roli sehraje a ubrání zájmy slušných občanů a zaštítí setrvání autodromu! Bez autodromu bude z Mostu jen další zapomenutá vesnice...


Omezování občanů

8.8.2016, Vít Hrzán

Zdravím celý spolek Zdraví pro Most, ač se nemohu zbavit dojmu, že spolek by se měl jmenovat Most bez autodromu.
Předně bych rád poznamenal, že rozumím vašem požadavkům na klid v obývané lokalitě.
Nicméně nemohu se zbavit dojmu, že váš postup je omezováním podnikání a svobody několika tisíc, až desítek tisíc dalších obyvatel z celé střední Evropy.
Vaše nemovitosti jste kupovali s tím, že sousedí se závodním okruhem, určitě to bylo zohledněno v jejich pořizovací ceně, a nyní chcete jiné omezovat s výmluvami na kočárky, bruslaře a podobné případy.

Pokud si koupíte dům u železniční trati po které jezdí každých 30 minut vlak, budete požadovat zrušení oné železniční trati? Ač se to může zdát přehnané, tak je to naprosto stejný případ. Trať je využívána širokou masou obyvatel a její provozování je výdělečnou činností. Na rozdíl od železniční trati, je ta závodní provozována pouze několikrát v týdnu a pouze polovinu z roku.

Zaměřte prosím svou pozornost na méně šikanózní problematiku a vytvářejte hodnoty, které jsou užitečné všem, ne pouze pár desítkám obyvatel. Buďte demokratičtí.


Dlouhodobá beznaděj a dlouhodobá nečinnost

31.7.2016, Ing. Zdeňka Koníčková

Jsem dcerou majitelky domu v čp. 16 Tvrzova a trávím zde víkendy a někdy i všední dny, jmenovitě např. pátek 29.7.2016. Chtěla bych podpořit činnost spolku, neboť způsob jakým je obyvatelům prezentována údajná snaha o zlepšení situace spatřuji jako přezíravý až bezohledný. Stížnost na Magistrát města jsem podávala již v srpnu 2007, ta byla předána krajské hygieně, následné místní šetření nepřineslo žádný výsledek, pouze slib provedení měření hluku, k němu ze strany KHS již nedošlo. Dnes jsou měření prováděna a výsledek je v podstatě stejný i přes skutečnost, že jsou naměřeny hodnoty překračující normy. Zúčastnila jsem se i s rodinou syna, který zde rovněž bydlí schůzky na autodromu v loňském roce a vyslechla si sliby a ujištění, jak se vedení autodromu bude snažit ..... výsledkem jsou pouze další sliby a neustálé oddalování jakéhokoli řešení. Situace je velmi frustrující, pobývat celý den na zahradě je zážitek pouze pro otrlé a není to jen otázka hluku ze závodů, ale všechny okolnosti s tím související, tj. najíždění na autodrom, nedodržování rychlosti zúčastněných "rádoby závodníků" atd. Problém je velmi komplexní a svou roli by zde měl sehrát zejména magistrát. Někdo přeci musí chránit zájmy občanů ve svém městě a ne vycházet vstříc autodromu pod záminkou nabízení aktivit, které by měly zaujmout omezený počet obyvatel a to zpravidla většinou ne místních. Podporuji proto činnost spolku a jsem toho názoru, že pokud magistrát nepomůže a nevyslyší stížnosti místních, je třeba jít dál a situaci medializovat a stupňovat tlak, aby byl zájem opatření dělat, nikoli jenom stále a stále slibovat.


SÍDLO FIRMY

14.7.2016, Martin Hladík

 

 Na této adrese má sídlo firma,které patří Autodrom Most a.s. -obrázek vpravo-

 

https://www.google.cz/?gws_rd=ssl#q=ba+group+ag    (klikněte na řádek)

 


Každý decibel se počítá

19.3.2016, Miloslav Hanuš

Každý decibel se počítá


Naše uši jsou velice citlivý orgán. Kdyby mohly mluvit, řekly by nám, že každý decibel je podstatný. „Intenzita hluku se počítá na logaritmické stupnici. To v praxi znamená, že nárůst hlučnosti o 3 dB vytvoří dvojnásobný hluk, a nárůst o 10 dB už představuje desetinásobek hluku. Orientační měření se dá provést i doma ručním hlukoměrem,“

Petr Paksi ze společnosti J.A.P.


akce 27.2. - 28.2. 2016

28.2.2016, Miroslava Hladíková

V sobotu a v neděli mě přesvědčili tyto akce, již poněkolikáté, že vychovávají a podporují piráty silnic. My z ulice Pod Širokým vrchem co vidíme jak někteří vjíždějí a hlavně vyjíždějí z autodromu si nemůžeme nic jiného myslet. Sotva vyberou zatáčku, kouří se jim od kol, hluk jako od formule a o rychlosti ani nemluvě. A policie nikde.


Reakce obyvatel

6.2.2016, Jitka Gabková

Když jsme se vloni v létě sešli jako obyvatelé Souše, Podlesí a přiléhajících částí v okolí Autodromu kvůli nadměrnému hluku a následně se sešli na Autodromu, byli zástupci Autodromu údajně nakloněni dialogu s námi a chtěli s námi jednat a vyřešit veliký problém tak, aby z toho vyšly obě strany spokojeně.
Chápu, že se v zimním období, kdy má Autodrom sezonní přestávku těžko hodnotí, jak celý problém zástupci Autodromu řeší a jak budou připraveni na začátku nové sezony. O to víc mne zaráží jejich jednání, kdy podle dopisů a ohlasů z různých médií ze všeho chce vyjít jako vítěz !!! Na schůzce zástupců spolku a Autodromu u pana Schwarze bylo domluveno, že Autodrom bez problémů poskytne ihned po prostudování protihlukovou studii zástupcům spolku k nahlédnutí, aby se k tomu spolek mohl také vyjádřit. Vždyť se jedná hlavně o nás!!! Nebo je to již jen o nás bez nás??? Magistrát města Mostu nebyl tím stěžovatelem, byl pouze prostředníkem v jednání mezi oběma stranami a nakonec je ze strany Autodromu lépe informován než spolek obyvatel Mostu, kterých se to nejvíce dotýká. Vyvstává zde proto otázka: je Magistrát stále prostředníkem nebo již tichým spojencem Autodromu. Kde jsou " předvolební sliby" zástupců magistrátu pomoci jejich voličům? A nebo už jejich hlasy nepotřebují? Z dopisu KHS vyplývá, že pokud budeme chtít žít jako normální občané v letních měsících a nebýt zavření za protihlukovými okny ve svých domech, měli bychom se odstěhovat z ulic Národního odboje a Podlesí, neboť jiná místa nadměrným hlukem zřejmě netrpí. A pokud počítá KHS s tím, že bude v nadcházející sezoně instalovat měřiče hluku na pozemek každého popisného čísla v oblastech v okolí Autodromu, tak by nás o tom mohli včas informovat , že !? Jsme hodně zvědaví, jak dopadne schůzka u pana Schwarze - jestli ovšem opět nebude přesunuta ?


Práce spolku

25.1.2016, M.Malina

Sleduji práci spolku a jsem s výsledky spokojený.Autodrom slíbil nějaké zlepšení,tak uvidíme.
Děkuji.


Reakce na dopis autodromu p.Sotové

17.11.2015, Vladimír Novotný

Přečetl jsem si dopis z autodromu a byl jsem šokován. Považuji to za drzost a vyhrožování. Navíc obsahuje lži. Paní Sotová držíme Vám palce.Nenechte se zastrašit. Novotní.


Názor k dopisu od vedení autodromu paní Sotové

3.11.2015, Miloslav Hanuš

Názor paní Jany, občanky bydlící v ul. Národního odboje
na dopis zaslaný vedením autodromu paní Sotové.

- poškozování podnikání x celá řada občanů, kteří každodenně trpí hlukem od 9 – 18 (či 20 hodin)
- očekávaný výnos x zájem obyvatel nejenom přilehlých částí, ale celého města, neboť hluk je slyšet po celém městě
- jak přivítalo město Most (Memorandu o spolupráci10.6.2015) toto podnikání x už dříve byla spousta stížností na hluk z autodromu, hluk od letošního jara se mnohem zvýšil, kdo Memorandum z města podepsal (snad Martin Klika? Krajský zastupitel obyvatel Litvínova)
- další argument zcela nepravdivý, není pravda, že předchozí majitel pořádal každodenní akce x které doslova otravují život okolnímu obyvatelstvu s jediným cílem vytěžit pro společnost zisk, který přináší motoristické akce, které v okolních zemích jsou zcela zapovězeny!

- vyhlídkové lety x nejde o vyhlídkové lety, ale o letadlo slouží pro výcvik parašutistů
- doprava obecně x hluk z dopravy p přilehlých komunikacích nedosahuje zdaleka intenzity hluku z autodromu, navíc obchvat (kruhový objezd u Matyldy) značně ulevil komunikaci Tvrzova Most 3 Stalingradská čtvrť
-domy v okolí autodromu x většina domů tu existovala mnohem dříve než byl na přelomu 80 - 90 let zprovozněn autodrom
není problém zjistit vznik staveb
většina zástavby vznikla ve 40 letech minulého století, stejně jako většina domů v Mostě 3 (Stalingradská čtvrť)
nestěžují si pouze majitelé nových domů, ale i starousedlíci, kteří tu žili v době důlní těžby, která nezpůsobovala tolik nepříjemností jako současný provoz autodromu
- nikdo nepožaduje řešit hluk mimo závodiště x snad každý obyvatel pochopí, kde je zdroj nepříjemností vzniklých provozem autodromu
-nepravdivé výroky v Homéru x celá řada nesmyslných argumentací v tomto dopise,ohánět se zákony mohou snad i obyvatelé, kteří jsou provozem neustále obtěžováni.


1.11.2015


Žádost o doplnění údajů k dopisu primátora ze dne 20.102015

3.11.2015, Miloslav Hanuš


Z odpovědi primátora města Mostu ze dne 20.10.2015
mimo jiné uvádí:
" K dalšímu dotazu ohledně sportovního areálu společnosti Autodrom Most a. s. sděluji, že se jedná o branně sportovní areál, jehož součástí je autodráha, která byla řádně povolena a zkolaudována v souladu s platnými právními předpisy."

Bylo by asi užitečné aby spolek požádal ke sdělení uvedeném v dopise primátora
"autodráha, která byla řádně povolena a zkolaudována v souladu s platnými právními předpisy"
o doplnění tohoto stručného konstatování formou postoupení úplného znění:

platného územního rozhodnutí,
stavebního povolení
a kolaudačního rozhodnutí

branně sportovního areálu jehož součástí je i autodráha


závody 25/26,9,2015

26.9.2015, Petr Mimráček

V areálu polygonu je pořádán závod Czech Drift Series.V pátek trénovali od jedenácté hodiny až do osmnácté hodiny.V sobotu začali okolo desáté,přičemž závody mají být až do 22hodiny večerní.Nejde ale jen o hluk od těchto driftů,ale i o zápach od spálených gum.Nevím,kdo povolil tyto závody na polygonu,který je umístěn ve městě.


Přidání příspěvku: